Jobs Automobilbranche
Jobs in der Automobilindustrie
« Februar 2011»
S M T W T F S
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28          

Kategorien

Automobile Köpfe - der Automotive Blog

Suchen Sie eine Personalberatung, einen Headhunter mit Spezialisierung auf die Automobilindustrie? Dann folgen Sie unserer Empfehlung BohlkenConsulting! Auf unserem Automotive Blog finden Sie nicht nur Nachrichten zu Personalien aus der Automobilbranche sondern auch Jobs Automobilbranche und einen Gehaltsvergleich zu Gehälter in der Automobilindustrie.

Automotive Blog

Guillaume Pelletreau wird Sales Director bei Infiniti

© Infiniti

Nissans Premiummarke Infiniti besetzt den Chefsessel seines Europa-Vertriebs neu. Als neuer Sales Director der Infiniti Europe tritt Guillaume Pelletreau die Nachfolge von Philippe Saillard an, welcher zu Nissan CEE (Nissan Sales Central & Eastern Europe) wechselte. Für Infiniti wurde somit eine wichtige Weichenstellung in ihrer laufenden Offensive vollzogen, die mit neuen Modellen, einem weiter wachsenden Händlernetz und dem ersten Infiniti Hybridmodell ihren Marktanteil festigen will.

Guillaume Pelletreau bringt das nötige Wissen über den europäischen Markt samt einer umfangreichen Vertriebs- und Marketingerfahrung aus seiner Zeit bei Nissan mit. Der 40-jährige Absolvent der französischen EM LYON Business School arbeitete acht Jahre als Berater bei Roland Berger in Paris. Danach wechselte er 2005 als Leiter der Vertriebs- und Marketingstrategie zu Nissan und wurde bereits 2006 zum Marketing Direktor von Nissan West Europe (Frankreich und Niederlande) ernannt. Guillaume Pelletreau will in enger Zusammenarbeit mit den europäischen Vertriebspartnern auf den Ausbau des bislang 41 Standorte umfassenden Netzwerks in Europa konzentrieren sowie den Vertrieb der stetig wachsenden Produktpalette an leistungsstarken Premiumfahrzeugen überwachen.

ROLLE, Switzerland (10th February 2011) – Infiniti is pleased to announce the appointment of a new sales director for Europe, just as the Japanese luxury brand’s commitment to the European market hits top gear with new models, new dealerships and its first hybrid vehicle.

Guillaume Pelletreau takes over as Sales Director, Infiniti Europe, from Philippe Saillard who has joined Nissan CEE (Nissan Sales Central & Eastern Europe).

Taking the reins of Infiniti’s burgeoning family of luxury cars at a crucial time in the company’s short history in Europe, Guillaume Pelletreau brings with him an in-depth knowledge of the European market and experience of both sales and marketing fields within the Nissan group.

The 40-year-old graduate of France’s EM LYON Business School worked for eight years as a consultant at Roland Berger Paris before joining the Nissan group in 2005 as sales and marketing strategy manager. He was then appointed marketing director of Nissan West Europe (France and Netherlands) in 2006 and then Chief marketing manager for Passenger cars at Nissan Europe in 2010.

Guillaume joins Infiniti at a key time in the brand’s European development. He will work closely with Infiniti partner companies on the fast-expanding network of Infiniti Centres, of which there are now 41 throughout Europe, and oversee sales development of an ever-wider range of luxury performance cars.

As well as the G range of Sedan, Coupé and Cabrio, the coupé crossover EX and flagship FX SUV models, the all-new-to-Europe M Line sedan is a key player in Infiniti’s local line-up. Already available in both high performance V6 petrol and lower CO2 V6 diesel forms, the M35h hybrid joins the range within the next weeks, alongside another newcomer for Europe, the limited edition EX Black Premium with its unique offer of membership of the exclusive Relais & Châteaux 5C Club.

 

“It is the most exciting time possible to be spearheading Infiniti sales in Europe,” said Guillaume Pelletreau. “Times are still tough and there is a great deal more to be achieved, but our customers love our cars and now with diesel, hybrid and petrol offerings the Infiniti range in Europe is stronger than ever.”

 

Notes to editors
• Infiniti comes from Japan. Its line-up of performance sedans, coupés, convertibles, SUVs and crossovers is now being launched across the globe through a dedicated network of Infiniti Centres or dealerships which share a commitment to individualised and exceptional customer service.  For more information, see Infiniti.com
 
Press information, Photographs and videos are available from www.infinitipress.eu. No password is required.

For further information, please contact:

Wayne Bruce
Communications Director
M: +44 7768 802176
E: wayne.bruce@infiniti.eu

  •  
  • 0 Kommentar(e)
  •  

Mein Kommentar

Benachrichtige mich, wenn jemand einen Kommentar zu dieser Nachricht schreibt.

Zurück